12 Şubat 2013 Salı

AFYON'DA BİR LEZZET DURAĞI -AŞÇI BACAKSIZ


Temmuz ayında  giz'li teras blogunun dünyalar güzeli sahibesi sevgili Gizem o kadar güzel anlatmıştı ki Afyon'a gittiğimde mutlaka uğramam gerektiği kanaatine varmıştım Aşçı Bacaksız'ın dükkanına.Hem obur hem de etobur bir aileden gelen bendeniz bu lezzeti tatmam gerektiğini düşündüm. Sevgilim uzun yıllar Afyon'da görev yaptığından o kadar çok soru sordum ki her seferinde "Sen orada yemezsin,gerçekten esnaf lokantası gibi. Pişman olursan beni suçlama!" diyerek beni geri püskürtmeye çalıştı ama lezzeti konusunda da hayatında böyle bir et yemediğini vurguladı durdu.Yine de kıyamamış olacak ki Afyon'a uğradığımız kısıtlı vaktimizin olduğu  geçtiğimiz Cumartesi günü, en azından yerini öğreneyim diye beni dükkanın önünden geçirirken açık olduğunu gördük. Nasıl sevindim , ona doğru nasıl bir bakış attım bilmiyorum ama ben içeri girip oturduğumda o hala kapının dışından bana bakıyordu ;) Sonra kendine gelmiş olacak ki yanıma geldi ve oturdu ;) Hemen siparişimizi verdik. Ben heyecanla beklerken bir yandan da dükkanı inceliyordum . O kadar eski ki bakımını bile yapmamışlar.Muhtemelen tarihi dokuyu bozmak istemiyorlar.Dükkanda sadece 5 masa var. Biz girdiğimizde kalabalık değildi ayağımızı mı sürüdük ne bir anda doldu masalar. :) Sevgilim, özellikle dörde bölünmüş soğana odaklanıp " Yıllar önce geldiğimde de böyleydi hiçbir şey değişmemiş" dedi, durdu.Ben de onu dinliyormuş gibi yapıp önümdeki şahane lezzete gömüldüm.:) Ben açken gözüm hiçbir şeyi görmez ha :) Sevdiceğim de bunu biliyor olacak ki sustu sonra ... Eğer o Cumartesi benim yediğim et ise ben bugüne kadar hiç et yememişim demektir!!!





Aşçı Bacaksız Adres : Karaman Mahallesi Yeni Saraçlar Çarşısı No:6 / AFYON


5 yorum:

  1. Dinar`da girdigim lokantanin birine ne kadarda benziyor,ama adini bilmiyorum,et ve pide süper!

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor yemekler işathım kabardı.:D

    YanıtlaSil
  3. Tabaktaki yemeğin görüntüsü harika.. :)

    YanıtlaSil
  4. enteresanmış :))
    bende severim esnaf lokantalarını, yolumuz düşerse aklımızda bulunsun..

    YanıtlaSil
  5. hayatında sucuk ve evde yaptığım köfte dışında kırmızı et tüketmeyen hatta tiksinen biri olarak şu an et canım çekti, bende tarihi lezzet duraklarına bayılıyorum, apayrı bir ruhu oluyor sanki o ortamların, bu arada şubattan bu yana girmemişsin,yeni yazılarını dört gözle bekliyorum :)
    Sevgiler
    www.makeuparfume.com

    YanıtlaSil

Benim de söyleyeceklerim var !!! diyorsanız, buyrun çekinmeden söyleyin :)))